Koninginnen op het sambabal! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Militair Dames Volleybalteam - WaarBenJij.nu Koninginnen op het sambabal! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Militair Dames Volleybalteam - WaarBenJij.nu

Koninginnen op het sambabal!

Door: Karlijn, Joyce en Karen

Blijf op de hoogte en volg Militair Dames Volleybalteam

15 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Deze ochtend werden we wederom wakker met het geluid van het zachte tikken van de regen tegen het raam.Na samen te hebben ontbeten ging een groep vooruit om te kijken of de regen al minder was geworden. Tegen onze hoop in was het zachte tikken in de ochtend verandert in een overgelopen kazerne met borrelende putten met alle ellende van dien! Dus de smartphones kwamen tevoorschijn en er werd geroepen (namen worden niet genoemd)dat het binnen 5 minuten minder zou moeten zijn. Dus toen het wat minder werd liepen we snel naar de kamers nog geen 20 meter verder brak de hel weer los. Dus hakka bille voorwaarts gigantische plassen ontwijkend en vooral niet je voorganger volgen (wederom geen namen).
Aangekomen bij de legering uitpuffend van de vele hindernissen en nat tot op de sokken,komt er een wel heel bekend busje aangereden. De mannen en de rest van het team komen breed glimlachend uit het busje. Lang leve de communicatie! Al goed daarna snel allemaal in het busje gestapt en op naar de laatste training van het toernooi. Na een goede training even douchen, daar kregen sommige dames de schrik van hun leven, de deur van de kleedkamer wordt open gegooid,staan we oog in oog met wat rijmt op een "vieze man". Na stamelde excuses dat hij op zoek is naar Johan (waar is hij als hij nodig is!) En met de vraag ,waarom doe je die deur dan ook niet op slot wordt de deur dichtgeknalt. Dus.. terug naar de kazerne, eten en weer de verplichte rust. Want die avond staat de wedstrijd tegen Brazilie op het programma. Als we allemaal weer fris en fruitig zijn en onze honger gestild is gaan we op weg naar de sporthal voor de wedstrijd. Na het omkleden komt Hans binnen voor zijn gebruikelijke peptalk en laatste tips en tools. Deze keer hartstikke bijzonder. Hij begon met tekenen en al snel begon iedereen te roepen wat het zou kunnen zijn. Maar niemand die het heeft kunnen raden en toen hans bekend maakte dat het een kroon was bleven de ohja's en 'ik zie het" uit. Maar toen het moraal van het verhaal. Hans vind ons allen koninginnen. De ene koningin van de aanval de ander van het block. En het was vanavond aan ons "de koniginnen" om de samba te gaan dansen. Dansend naar de bal wetend dat de brazilianen de samba beter kunnen dansen maar wij gaan het doen op onze eigen hollandse nuchtere manier! Zo komen we er wel! Met een goed gevoel begonnen we aan de wedstrijd. In de eerste set hadden we allemaal even het gevoel dat we misschien nog wel veel punten konden gaan pakken. Je zag aan de brazilianen dat ze druk voelde. Dat gevoel was van korte duur want de brazilianen zette een tandje bij en wonnen de set met 25-11. De 2e set ging minder, toen het 18-0 stond werd er een hoop gewisseld. Toen werden er toch nog wat puntjes gepakt en eindigde de set met 25-4. De 3e set begonnen we toch weer met nieuwe energie. Niemand wilde zo'n set als die daarvoor dus gingen we er voor! Hebben we toch wat puntjes kunnen pakken. De 3e set eindigde met 25-10. De brazilianen danste de samba duidelijk beter dan ons hollandse koninginnen. Niet gewonnen, wel veel geleerd voor de komende wedstrijd.
Vandaag wedstrijd voor de 3e & 4e plek tegen griekenland daar gaan we vol voor! Dus wil je de koninginnen in actie zien zorg dat je er bent om 1300 uur en kom ons aanmoedigen! Tot zo!

Groetjes!