Het dondert en het bliksemt! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Militair Dames Volleybalteam - WaarBenJij.nu Het dondert en het bliksemt! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Militair Dames Volleybalteam - WaarBenJij.nu

Het dondert en het bliksemt!

Door: Iris, Leonie en Chantal

Blijf op de hoogte en volg Militair Dames Volleybalteam

13 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was het de dag van Oranje, oftewel wij tegen het jeugdige talententeam van Nederland. De dag begon al vroeg (6.30) met een enorme knal: ‘Het dondert en het bliksemt en het regent meters water’. Hebben we onze mooie, eigenlijk net iets te grote, regenjassen ook uit kunnen proberen. En dit alles op de prachtige Marine kazerne.
Na het ontbijt nog even rust en dan klaar maken voor de training van 11 tot 12. Gelukkig met al betere muziek dan de foute hits van Johan. Daarna begon de korte training om de laatste puntjes op de i te zetten voordat de wedstrijd ‘s avonds zou los barsten.
Terug op de kazerne stond ons een heerlijke chili con carne te wachten……….. (wordt vervolgd).
We hoefden ‘s avonds pas om half 8 te spelen, waardoor we ’s middags nog even lekker op ons bedje konden liggen/ film kijken. En, omdat het moest van Hans: “Ken je het verhaal van Joop Zoetemelk…….”, hebben we toch nog maar geslapen.
Om 5 uur gingen we naar de eetzaal en daarna gelijk door naar de sporthal voor de wedstrijd. Eenmaal aangekomen in de sporthal hebben we de mannen nog even naar een vijfde set geschreeuwd, waardoor ze de wedstrijd uiteindelijk hebben gewonnen. Daarna moesten we toch echt gaan omkleden en ons klaarmaken voor de wedstrijd. De inmiddels ingewerkte chili con carne leidde tot een eigenaardig mengsel van geuren door de ontploffing van enkele, zeer explosieve ‘clusterbommen’. Om tuchtrechtelijke vervolging te voorkomen, zullen de namen van de betrokkenen niet worden genoemd.
Vervolgens, onder het genot van enerverende muziek, begon de warming-up. De staf ontpopte zich tot een ware dansgroep. Echter, voor de finale behoeven ze nog wel wat extra oefening.
Na het inspelen, inslaan en (gelukkig maar 1 keer) het volkslied begon de wedstrijd. Helaas kwamen we wat moeilijk in ons spel en liep Jong-Oranje langzaam uit. Uiteindelijk ging de set verloren met 25-19. Het begin van de tweede set verliep moeizaam, Jong-Oranje kwam op een voorsprong van 10-3. Toen vonden we het wel weer genoeg en schakelden we in de vechtmodus wat leidde tot een gelijke stand halverwege de set. Helaas konden we net niet genoeg druk zetten en ging ook deze set verloren (25-21).
De vechtmodus zorgde in de derde set voor een voorsprong van 7-1. Helaas was deze voorsprong van korte duur en ging ook de laatste set naar Jong-Oranje.

Lessons learned:
1) Voor iedereen met schoenen in de kleur paars/ groen: voetjes van de vloer
2) Iedereen met een lengte boven de 1.83 m: zoek dekking

Ondanks deze nederlaag hebben we veel zin in de komende wedstrijden. We hopen dat jullie ons in groten getalen naar de overwinning komen schreeuwen.

Groetjes en we zien jullie in de sporthal,
Iris, Leonie en Chantal